— PREDYSPOZYCJE Każda postać, na początku swojej drogi, może wybrać dwa atuty, które pozwalają na dodatkowy rzut podczas wykonywania związanych z nimi czynności.
Na każdą zaletę przypada jedna wada (!). Opisy pełnią funkcję jedynie sugestywną, nie należy się nimi bezpośrednio sugerować podczas tworzenia postaci.
Dla przykładu, podczas walki, mając rozwinięty atrybut „krzepa” na poziomie 2 i wybraną predyspozycję „berserker” rzucamy nie 2k6, a 3k6. Oczywiście, w specyficznych sytuacjach, ten talent może sprawić, że sytuacja obróci się przeciw postaci np. podczas szarży skrzywdzi kogoś, kto jest jej bliski.
Przedstawione poniżej specjalności są jedynie sugestią. Zachęcamy do tworzenia własnych, unikalnych zdolności w
tym temacie.
Rajdowiec Mówią, że urodziłeś się z kierownicą w dłoni. Trudne manewry czy szybka jazda nie stanowią dla ciebie żadnego problemu.
Bonus: dodatkowy rzut podczas sytuacji związanych z kierowaniem pojazdem.
Berserk Adrenalina w twoim ciele przewyższa poziom normy. W sytuacjach zagrożenia życia niemal wpadasz w szał, który wzmaga twoją nieustępliwość.
Bonus: dodatkowy rzut podczas walki wręcz.
Strzelec wyborowy Od dzieciństwa ojciec zabierał cię na strzelnicę. Szybko pojąłeś zasady obsługi karabinów czy wiatrówek.
Bonus: dodatkowy rzut podczas oddawania strzału z broni palnej.
Uduchowiony Zawsze lubiłeś rzeczy niekonwencjonalne i niejednoznaczne, mitologię japońską przeczytałeś dziesięć razy i wciąż ci mało.
Bonus: dodatkowy rzut podczas sytuacji ze zjawiskami nadprzyrodzonymi.
Urok osobisty Może to przez twarz, a może ton głosu. Niezależnie od tego, z czego wynika, ewidentnie działa na innych.
Bonus: dodatkowy rzut podczas manipulacji.
Detektyw Człowiek, który ma nosa do zbrodni! Łatwiej niż innym przychodzi mu odnajdować poszlaki i łączyć je w jedną spójną całość.
Bonus: dodatkowy rzut na działanie związane z czynnościami detektywistycznymi.
Autor: MortSamuraj Urodziłeś się z bronią białą w ręku. Machanie czy to mieczem, czy kijem do baseballa nie robi Ci różnicy. Noże? To jak przedłużenie Twojej ręki.
Bonus: dodatkowy rzut przy walce bronią białą
Autor: HunterAnalityk Z łatwością łączysz wątki, nierzadko dostrzegając różne, często subtelne powiązania między jednym faktem a drugim. Potrafisz wychwycić nieprawidłowości i wyciągnąć to, co inni mogliby zignorować. W mgnieniu oka oszacować ryzyko oraz wszystkie za i przeciw.
Bonus: Dodatkowy rzut podczas dochodzeń, przypominania sobie i/lub kojarzenia faktów oraz pracy przy dużej ilości danych.
Autor: FenrisDobry słuch Od dziecka słyszałeś więcej, niż twoi rówieśnicy. Czy to odległe szczekanie puppetbota, lubiany kawałek dobiegający gdzieś z głębi ruchliwej ulicy, czy też to charakterystyczne stukanie w rurach, które spędzało ci nocami sen z powiek. To, co z początku mogło być twoim utrapieniem, z czasem stało się przewagą, którą byłeś w stanie wykorzystać.
Bonus: Dodatkowy rzut przy wszelkich testach nasłuchiwania i/lub dodatkowe informacje wynikające z otoczenia, np. słabo wyczuwalny akcent rozmówcy, zbliżający się pojazd, ustalenie ilości zbliżających się osób po samym odgłosie kroków.
Autor: FenrisZwinne palce Za młodu mogły to być gry zręcznościowe, sztuczki iluzjonistyczne czy podbieranie karty z portfela rodziców, twoje zdolności w dorosłym życiu mogły się przydać już w innych sytuacjach - otwieraniu zamków, wyciąganiu kul z ciała, pracy na produkcji, oszukiwaniu w karty czy podbieraniu kart z portfeli... Już niekoniecznie rodziców.
Bonus: Dodatkowy rzut na czynności wymagające zręcznego, a co za tym idzie szybszego, wykonania.
Autor: FenrisMówca motywacyjny Czy to tonem głosu, czy swoją postawą, czy innymi czynnikami - wywoływanie posłuchu u innych zawsze przychodziło ci łatwiej, niż pozostałym. Potrafisz nie tylko zachęcić ludzi do wykonywania tego, czego od nich oczekujesz, ale także odpowiednio zorganizować pracę i koordynować działania.
Bonus: Możesz podarować komuś jeden, bonusowy rzut.
(!) Motywować możesz dowolną ilość razy, ale tylko raz na osobę. Licznik zeruje się wraz z końcem wątku.
Autor: FenrisUrodzony kłamca Kłamstwo ma krótkie nogi, ale Ciebie to nie dotyczy! Czy to już od dziecka, czy też dopiero w późniejszych latach, kłamanie zaczęło przychodzić ci z naturalną wręcz łatwością. Co więcej, w twoich ustach brzmi równie przekonująco, co czysta prawda. Nawet, jeśli nie należysz do najbardziej charyzmatycznych mieszkańców, w jakiś sposób nie imają się ciebie typowe, fizyczne odruchy, dzięki czemu nawet doświadczeni obserwatorzy będą mieć problem z „rozgryzieniem” cię...
...w końcu przecież jesteś uczciwym, prawdomównym obywatelem, prawda?
Bonus: Dodatkowy rzut przy manipulacji opartej na kłamstwie, a także jeden rzut mniej dla osoby/osób, która próbuje zorientować się, czy mówisz prawdę.
Autor: FenrisTwardziel Podobno co cię nie zabije, to cię wzmocni. A patrząc po tym, co udało ci się przejść i pozostać wśród żywych, zdajesz się potwierdzać teorię. Ciężko zmusić cię do ugięcia się, jeszcze ciężej do złamania. Widok krwi cię nie przeraża - zwłaszcza, jeśli to twoja krew - a i nawet pomimo jej ciągłej utraty, jakimś cudem wciąż brniesz naprzód, nawet, jeśli znów oberwiesz po drodze.
Bonus: Lekkie urazy i rany nie wpływają negatywnie na twoje rzuty. Dodatkowa kość przy rzucie na zachowanie przytomności (Paralizator, silny ból, utrata krwi).
Autor: FenrisYamakasi W miejskiej dżungli czujesz się jak ryba w wodzie. Znasz wszystkie zakamarki miasta i potrafisz poruszać się po nim nawet niekonwencjonalnymi ścieżkami. No dobrze... i tak podróżujesz głównie niekonwencjonalnymi ścieżkami. Parkour to twoja druga natura, a poruszanie się po dachach, balkonach, parapetach czy innych - pozornie niedostępnych miejscach - jest dla ciebie równie naturalne, co chodzenie po chodniku.
Bonus: Dodatkowy rzut podczas wspinaczki, dalekich skoków oraz uciekania/ukrywania się. Jesteś również w stanie upaść z większej wysokości i nie zrobić sobie krzywdy.
Autor: FenrisArystokrata Na przestrzeni lat wpajano ci, iż „ogłada czyni człowieka”, a „umiarkowanie we wszystkim prowadzi do szczęścia”. Znasz „Pięć powinności” konfucjanizmu, wiesz, co to „Savoir Vivre”... I tak dalej. Nawet, jeśli nie jesteś wzorem cnót, w jakiś sposób ich znajomość wpłynęła na twoje życie. Potrafisz zachować się w towarzystwie - zwłaszcza ceniącym sobie etykietę czy uduchowienie - nawet, jeśli w pełni nie zgadzasz się z niektórymi wyznawanymi poglądami. Mimo to, jesteś zazwyczaj mile widziany w ich progach, a ewentualne pochodzenie spoza kręgów „elit” nie razi ich tak bardzo w oczy. No, może poza najbardziej hermetycznymi środowiskami.
Bonus: Dodatkowy rzut przy interakcjach socjalnych wśród reprezentantów „wyższych sfer”. Są również bardziej skłonni do współpracy z tobą albo wyciągnięcia pomocnej dłoni - jeśli tylko nie kosztuje ich to zbyt wiele.
Autor: FenrisMedyk polowy Czy to przez samo życie na ulicy, czy też bardziej „oficjalną” edukację, posiadasz odpowiednią wiedzę z zakresu opatrywania ran, usuwania ciał obcych, tamowania krwotoków, zszywania ran i ogółem wykorzystywania tego, co masz pod ręką w celu poskładania siebie czy towarzyszy do kupy. Oczywiście wciąż daleko ci do pełnoprawnego lekarza, a po prawie po każdym szyciu zostaje paskudna blizna. Jednak w ostatecznym rozrachunku, jest to chyba niewielka cena za pozostanie przy życiu.
Bonus: Potrafisz opatrzyć najprostsze rany bez użycia podstawowej apteczki. Możesz również zużyć ładunek apteczki, aby spróbować (za pomocą rzutu) opatrzyć poważniejszą ranę, normalnie wymagającą ingerencji lekarza.
Autor: FenrisUlubieniec Tłumów Czy to dzięki zasługom albo dobremu imieniu rodziców, pomaganiu sąsiadce z wnoszeniem zakupów na piętro, czy też innymi, własnymi uczynkami, cieszysz się dobrym uznaniem wśród swojej lokalnej społeczności. Ogólnie rzecz biorąc, uchodzisz za kogoś „z tych dobrych i szanowanych”, a i twoja kartoteka prawdopodobnie jest czysta. Jeśli zdarzyło ci się coś przeskrobać, albo nikt się o tym nie dowiedział - albo było to coś na tyle nieszkodliwego, aby potencjalni świadkowie - czy sami poszkodowani - przymknęli na to oko.
Bonus: Dodatkowa kość przy przekonywaniu o swojej niewinności lub próbie uzyskania przysługi od kogoś ze swojego bliskiego środowiska. W przypadku popełnienia drobnego przestępstwa, masz większą szansę, iż nie zostanie ono zgłoszone.
Autor: FenrisAtleta Bieganie, pływanie, piłka nożna... niezależnie, co było twoim ulubionym sportem, z pewnością pozytywnie wpłynęło na twoje zdrowie. I choć być może szczyt młodzieńczej sprawności jest już za tobą, wciąż cieszysz się dobrą kondycja i wytrzymałością. Nie pamiętasz, kiedy ostatnio dopadła cię zadyszka, a i nawet po ciężkim dniu pracy, zmęczenie i obolałe mięśnie rzadko kiedy dają ci się we znaki. A dobre krążenie i metabolizm pomagają też ciału uniknąć chorób czy dojść do siebie po ciężkiej nocy. W zdrowym ciele - zdrowy duch!
Bonus: Dodatkowa kość przy testach wytrzymałościowych (bieganie przez dłuższy czas, wspinaczka, działanie „na wysokich obrotach” przez dłuższy okres czasu, uniknięcie choroby/otrucia czy oparciu się negatywnym efektom trucizn/używek)
Autor: Fenris